Followers

Sunday, October 16, 2011

bad memori

Salam kengkawan. tq u kepada yg sudi jenjalan2 kat my belog nih ^__^. semalam bufday my frend, fiqa. Happy bufday fiqa!!. yeahh sebaya la kita.. (pergh xsedar diri, bajet aku muda.. hahaha).  As usual kami celebrate cm biasa. Alhamdulilah dah xde adegan baling2 tepung o telor. Klu dulu lar bnda tu WAJIB tuk pembukaan ucapan hepy bufday.. hakhakhak. Tapi skunk dah xde. hurm adakah kita semakin matang? o semakin bz? o dah x ambik kisah? tapi pape pown selamat la kn, selamat tuk diri dan selamat dr kena cuci. hehehe.

Igt lagi masa kat matrik dulu, gila la. Siap bancuh tepung + telor +sympoo + kari .. perghh bau tu xyah nak cium dduk sebatu pown boleh cium nak2 bila bnda tu kena peram semalaman.. yeaaccckkkkkk!!! tapi fuhh!! bukan aku mnagsa nyer tapi kwn aku. Then da yg letak air sabun kat atas pintu.. bila bukak pintu, baldi  akan terbalik maka basah lar si bufday girls tu.. tapi selamat bukan aku jgak yg kena. tapi aku kena hack an dyeorg.. mmg kureng asem doe.. majuk seminggu an dyeorg, ala majuk manje-manje.. hahaha. tapi tu zaman muda-muda pk nak fun aje. Haa masa kat kem PJKN tuh gila lar hampir nak nanges bila hampir-hampir kena tampar dan   suruh ngaku dating kat lua dorm kol 12 mlm, WTH xkan nak ngaku bnda yg x buat kn tapi lama2 boleh predict bila mamat tu ( mngse) bagi hint yg dyeorg sume nak kenakan kitaorg, tym tu aku pandang abg fesi an kem com tu kechik aje, fuh! sib bik x nanges, wat malu jer, haa tu la hadiah bufday yg akan aku igt sampi bile-bile. kenangan tu beb!!

tapi kan bad memori jgak tym celebrate bufday fiqa tapi setaun yg lepas.....
===========flashback====================
sumpah aku xnak igt tapi asyik terkenang jer. mlm tu nak celebrate bufday fiqa kat meranti. So g jalan kaki ikut  gate depan tp sesampi jer kat depan rumah puan KAY (skunk puan MA)- pengetua ktf , tetiba aku rasa satu bnda melekat kat paha dan rasa sejuk.Dengan spontan tangan meraba d tempat kejadian dan rasa sumthing  dalam seluar. gluppp! (telan air liur) cuak punya psal aku tetiba behenti, dak2 yg laen pown sama behenti. Boleh pulak dyeorg igt aku maen2. Then bila aku sure da sumthing dlm my jean tgu pe lagi jerit + nanges, sekali dyeorg igt aku maen-maen. Then ntah cmner baru diorg rasa sumthing hapen ke atas diriku... aku pegang bnda "tu" mmg kuat giler, tym tu pulak pak guard utm nie ronda-ronda, fuhh! lega dapat cover. dyeorg tlg lipat kaki sluar aku, then who-da  datang kat sebelah aku baca ayat-ayat kursi tym tu aku mmg x sedar dan x dgr pown, terlalu asyik ngn bnda alah "tu", yatt berkali-kali suh aku lepaskan tngan dari genggam bnda alah "tu" dan suh hentak kaki. Aku masih cm tu sbb takut bnda "tu" bergerak..'hani, lepas je tngan ko tu, aku rasa bnda "tu" dah mati ko genggam kuat sgt' maka aku pown lepas dan hentak kaki. Tahu x bnda tu adalah cicak, okay mmg aku alergik sgt ngn bnda alah nie. Dah bnyak sgt story aku ngn cicak nie. kiranya nie kali ke3 aku punya kisah an cicak. Then sambung jalan g meranti. sekali lagi tekejut ssb da lipas. haishh dugaan betoi. Masa g celebrate tu mmg aku x bnyak ckp + tngan tym tu menggigil , dyeorg yg tlg suap kek.Konfom balik2 tu aku demam panas. huish dasat kn. so sejak kes tu stiap kali nak pakai sluar mmg aku kn check betoi2. trauma!

=====================================

so setahun belalu dan mlm tadi mmg aku jadi bhan dyeorg la tuk gelak sgt. Tapi siyes aku dah lama x gelak cmnie. hehehehehe.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...