Followers

Monday, February 6, 2012

ayah

SALAM PEPS sekalian
Maaf la yea aku dah lama x hap to date belog nie, sbb utama malas nak menaip, sebab kedua x mood nak sentuh belog tapi sentuh twitter laju aja sebab ketiga lenguh jari-jemari nak taip  dan kesimpulannya aku malas. Fullstop. Haa tapi hari ni kan disebabkan kebosanan yg melanda diri , aku pown rasa cm nak menaip, so taip la. Tuk entry kali ni pasal "ayah " aku. Dan lately nie keadaan family aku kelam kabut ngn tetiba ayah aku jatuh sakit cm dulu. Well dulu dia dah penah kena serangan "strok" tym tu aku baru form4, tym tu mmg hidup aku dalam zaman kegelapan ngn adik bradik yg masih kechil, aku pulak anak sulong, berat tnggungjawab tu but now lega sikit sume dah besar, so boleh la bergilir menjaga ayah aku. Aku mmg solute mak aku, x kire waktu ssah o waktu senang sentesa di sisi ayahku. Kesanggupan mak aku menjaga ayahku, walaupun tym ayah aku sihat, selalu marah-marah mak aku. Sehingga la one day malam tu ayah aku sakit tetiba urat sendi menjadi tegang, mak aku dah ajar "kalimah syahadah" sampi teriak (menangis) aku terkedu kot. X tahu nak buat apa.. Dah selalu sgt dengar mak aku membebel, sasaran pada ayah aku, tapi aku yg terpaksa tadah telinga.. haa ayah aku lar x jaga pemakanan, dah jenuh beringat tapi sekadar mencurah air di daun keladi. Aku dah malas beleter suruh jaga pemakanan, sbb ayah aku da cukup pakej penyakit darah tinggi, kencing manis, jantung. tapi bila jadi cenggini aku x amik peduli sgt sehingga la mak aku cakap " jgn cakap papa lagi dah, nda dah jadi, takut menyesal ja satu hari nnt" so masing2 diam dan tolong mak aku menjaga ayah. Keadaan ayah x seteruk cm dulu tapi berat badan dia dah turut, asyik mkn roti , kurang selera katanya. Setiap hari akan ada saudara mara terdekat datang melawat.Harap ayah cepat sihat dan boleh melihat aku memegang segulung ijazah. Luarah nmpak aku x peduli tapi dalaman aku sayang ayah aku.

sekian.

4 comments:

  1. sabar ya hani.. insyaALLAH semua akan ok... be strong girl my friend!!!

    ReplyDelete
  2. norlis- tq. hope mak hang pown cepat sembuh... u too have be strong girl.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...