Followers

Sunday, April 8, 2012

AIZEMAH...

Assalamualaikum peep!

Ha kelmarin kan (semalam) , bekesempatan melawat IBU muda yg baru saja kehilangan anaknya a.k.a kawan aku masa sekolah, sekelas dan seuniversiti. Sgt kesian, dengan wajah yg sugul dia tu nmpak sgt menderita mungkin aku x taw perasaan seorg ibu tapi sebagai manusia normal aku sgt2 bersimpati dengan dia. Bayangkan dihari septutnya dia melahirkan baby tapi belum sempat baby tu melihat dunia, dia dah meninggal dlm perut, lagi ralat bila pihak hospital yg melengah-lengahkan proses kelahiran walaupon time tu dah tahu jantung baby tu berdenyut semakin perlahan. Itu yang membuat dia ralat dan sgt merasai kehilngn baby tersebut.. Masa dia cuba cerita detik-detik mcm mana baby tu meninggal, dan penuh rasa sayu ja aku. dengar, kesian sungguh. Parent dia pown risau sgt, sebab wanita yg kehilangan anak ni ssah sikit klu mental x kuat, boleh jadi kurang siuman, tapi mintak-mintak simpang la dengan benda-benda cmtu. Erm macam-macam story keluar dari mulut dia, dari kisah ttg mengandung sampi la detik nak melahirkan baby. Crita  sewaktu mengandung aku pown dengar dengan tenang dan tekun tapi bila dah masuk bab story time nak give birth tu , mmg ngeri aku nak dengar if dengar pown mest buat memek muka , ciyesly klu korunk dengar pown  haishh mest bunyi "ouuwchh sakit nya" , "erk ngeri nya" ,  "huuuuuu"  sampi berpeluh-peluh aku dengar story dia, erk aku tipu ja hahaha .. tapi ciyesly mmg ngeri sehingga aku rasa aku x nak lahirkan baby lah, cm menderita sakit yg teramat tapi kwn aku ckp sakit nak beranak lagi sakit nak period pain, cm nak putus pinggang.. erkk begitu la perit nya dan kesakitan yg dialami sgt-sgt la menyakitkan, jadi anda WAJIB menghargai IBU serta ISTERI anda, begitu besar pengorbanan seorang wanita dalam melahirkan anak. Sampikan aku rasa aku x mampu kot dengar cerita ngeri sgt. Sebelum nie pown puan mak da gak crita pasal2 ni, tapi besa la puan mak, dah campion ,hahaha so klu crita tu nada biasa, xdak sound efek beza pulak versi ngn kwn aku nie, almaklumlah IBU muda, xda experience g..
Hurm pape pown , hang masih da kawan yg menyokong, lagipown muda g beb, da lagi rezeki di kemudian hari.. hehehe. Tu saja tuk kali nie, adios

Assalamualaikum...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...